Marknaden för spelhårdvara är de ökande utgifterna för spelare på avancerade nästa generations spelkonsoler. Marknaden för spelhårdvara förväntas expandera med en imponerande sammansatt årlig tillväxttakt.

Spelhårdvara innehåller en mängd olika enheter som används för att förbättra spelupplevelsen. Inkluderar avancerade HD-TV-apparater, grafikdatorer, smarta telefoner och olika tillbehör, som spelkonsoler, VR-glasögon etc. Dessa enheter kan avsevärt göra det möjligt för användare att uppleva spelarens och miljöns realistiska prestanda under spelet . Dessutom förbättrar innovativ teknik som 3D-spel och interaktiva glasögon upplevelsen ytterligare, och båda främjar kontinuerlig innovation i spelhårdvaruvärlden.

Jämfört med efterfrågan på allmän PC-hårdvara förväntas den globala efterfrågan på spelhårdvara växa snabbare, och den globala spelhårdvarumarknaden växer med en imponerande årlig tillväxttakt från och med nu.

Global spelhårdvarumarknad: drivande faktorer och begränsande faktorer.

Den viktigaste faktorn som driver tillväxten på den globala spelhårdvarumarknaden är spelarnas ökande utgifter för avancerade nästa generations spelkonsoler. Dessutom är tillkomsten av HD-TV, hög-grafik-datorer och bärbara datorer en annan faktor som stimulerar den ökade efterfrågan på spelhårdvara. Tillsammans med ökningen av antalet AAA-spel som kräver hög dator- och displayfunktioner med hög dator- och displayfunktioner kommer det att främja utvecklingen av spelhårdvarumarknaden. Den ökande efterfrågan på VR kommer att driva intäkterna från den globala spelhårdvarumarknaden, eftersom spelare visar en hög tendens för ultrasnabba bildhastighetsspel. Dessutom, med den ökade penetrationen på Internet och framväxten av Internet of Things (IoT), har ett stort antal avancerade multiplayer-spel skapat ny entusiasm och spelare väljer avancerade spelkonsoler och kringutrustning. Eftersom ett stort antal spelare fortfarande insisterar på att använda PC-spel har konventionella hårdvarukonsoler blivit verklighet, eftersom användarna uppvisar en hög tendens att uppdatera tekniken och därmed driver kontinuerliga intäkter på den globala spelhårdvarumarknaden.

Det senaste skiftet av avslappnade spelare till mobiltelefoner och surfplattor kan påverka intäkterna från den globala spelhårdvarumarknaden när de flyttar från avancerade persondatorer och spelkonsoler.

Den globala marknaden för spelhårdvara: regionala utsikter.

Den globala spelhårdvarumarknaden är uppdelad i sju viktiga regioner: Nordamerika, Latinamerika, Västra och Östeuropa, Asien och Stillahavsområdet (exklusive Japan), Japan och Mellanöstern och Afrika (MEA). Det förväntas att APEJ under prognosperioden kommer att dominera den globala efterfrågan på spelhårdvara, följt av Nordamerika och Västeuropa. I APEJ förväntas Kinas efterfrågan inte vara jämförbar, med Sydkorea som följer tätt efter. Det förväntas dock att Japans marknadsandel inom spelhårdvara kommer att stå för en stor andel under prognosperioden. Tillväxten i efterfrågan på spelhårdvara i Västeuropa och Nordamerika förväntas avta. Det förväntas att penetrationsgraden för persondatorer och konsoler i Latinamerika kommer att öka avsevärt under prognosperioden. Dessutom förväntas, jämfört med de mogna marknaderna i Nordamerika och Västeuropa, Östeuropa, Mellanöstern och Afrika utestående sammansatta årliga tillväxttakter under prognosperioden.